2012. május 10., csütörtök

Biennálé 3. nap

Megint holnap lett mire a szakmai megbeszélés után haza értem, úgyhogy az érdemi munka holnapra marad.
Nagyon sikeres nap volt, szinte minden előadás dicséretet kapott, s mind között a legtöbbet a Bódog és Szomorilla, áramszünettel fűszerezett előadása, amit Schneider Jankó olyan mesterien hidalt át, szinte a játékban maradva, hogy a nézőtéren ülő egészen kisgyerekek nem kezdtek el sirni, nem ijedtek meg, figyelték tovább az előadást. Aki kisgyerekek, 3 évesek körében mozog tudja, hogy ez milyen nagy szó..
A többit majd ébredés után
a hivatalos rész a gyerekszinhaz.hu oldalról



3. nap

Május 9., szerda
bien3 021 (800x600)
10.00 Hepp Trupp Családi Bábszínház: Bódog és Szomorilla
A szakmai értékelésen minden hozzászóló elragadtatással  sz.lt az előadásról. Külön elemezték az alkotók teljesitményét, Horváth Péter író, dramaturg kiemelte a szövegkönyv értékeit és Kolozsi /Badacsonyi/ Angéla írói teljesítményét, A két színész játékáról és Bartal Kiss Rita  tervezői munkájáról is csak a teljes elismerés hangján szóltak
A darab születésének manufakturális módja is sokakat irigységgel és jóérzéssel töltött el erről a Bódog és Szomorilla oldalán videó felvételeken beszélnek az alkotók. Érdemes belenézni
bien3 036 (800x600)
A Biennálén sok vita zajlik arról melyik korosztálynak is szól az adott mű. Itt ez fel sem merült, annyira tudatos és egyértelmű, hogy ez kisgyerekeknek szóló bábjáték.
Horváth Péternek Szabó Lőrinc sorai jutottak eszébe "...csak a derű óráit számolom..." annyira derüs és jó érzés volt látni az előadást, semmit nem tudott róla, meglepte és örömmel töltötte el
Jellemző, már már keményhenriki megoldás volt, ahogy a preciz szövegkönyvet követő játékban, egy nézőtéri megjegyzésre Schneider Jankó reagált, természtesen, viccesen./Közben egy pár perces áramszünet is beütött, de a színészek reakciója megentette a helyzetet attól, hogy a korom sötétben a gyerekek sírni kezdjenek/ A tökéletes profizmus
Horváth Péter

BÉRCZES LÁSZLÓ az otthonosság érzését emelte ki. Úgy érezte, mindent tud,  mi fog történni, mégis számtalan meglepetés érte..

15.00 Vojtina Bábszínház: Hamupipőke
Az értékelés elején sok szó esett a kedvezőtlen körülményekről, ami furcsa mód a profi nagyszínpad volt, hogy miért nem hatott olyan jól az előadás, mint pl. a tavalyi marczibányi téri bemutatón. Magamnak is kedvence ez az előadás, de a nagy térben kicsit süketté vált, ahogy KELEMEN JÓZSEF fogalmazott. ennek ellenére ő pontosan kit udta vonni azt, amit a körülmények okoztak és egy derűs, üde előadást látott.
NOVÁK JÁNOS  szerint a közönség jól vette a poénokat, pegett az előadás, jó volt. különösen a burlezk elemek működtek jól.  Hajdu Péter az álkirály szerepében mesterien bukdácsolt, menekült.
BÉRCZES LÁSZKÓ  először félt hogy egy poros mesedarabot lát, aztán ahogy nézte a millió ötletet, finomságot, amit beletettek, nagyon jól szórakozott. Tetszett az előadás. egyetlen gondja volt.. a két harmadnál belemennek a cipő problémába, miközben ebben a változatban a királyfi és a leány már korábban összemelegedek, mindenki tudja ki hagyta ott a cipőt... talán nincs is miért keresni
de mivel a hamupipőke nincs cipő nélkül...
Ekkor felemerült a kérdés, hogy miért helyezte az iró Gimesi Dóra egy koronagyarmatra a történetet...
de ez a kérdés már messzre vitt volna
ismét szóbakerült az adaptáció kérdése elméleti sikon

16:30 Soltis Lajos Színház: Álomevők
Furcsa mozgsszínházi előadás a celldömölki színház produkciója. Egészen más kategória, nem is tekinthető profi színháznak vagy igen? ez a szakmai vitán nem kérdőjeleződött meg. A táncról, a táncjáték születéséről beszéltek a rendezővel, aki azóta külföldön él, ez egy négy éves darab... őt is meglepte
bien3 046 (800x600)
de nagyon üdének és szórakoztatónak találták a szakmai tanácskozás résztvevői

20.00 Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház: Bunyósszív
Novák János elmondta az íróval /Lutz Hübner/ való régóta tartó kapcsolatukat, azt hogy a németeknél mennyire természetes az ifjúsági színház, hogy a problémás ifjúsági témákhoz mennyire félve nyúl a magyar kultúra - film, könyvek - a színház ebben előbbre tart. Sokat segített e téren a Platform 11 projekt, aminek keretében az írókat Novák elküldte kamasz közösségekbe, hogy velük éljenek  és ne saját gyerekkoruk, vagy gyerekeik viselkedése alapján írjanak darabot. Ami ráadásul nem is jó út, mert sokszor a saját gyerek otthon nem mutatja azt az arcát, amit a szülő is megismerhet az életüket feldolgozó drámából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése